سلامت

با کپسول مگنیفورت بیشتر آشنا شویم

کپسول مگنیفورت یک مکمل غذایی می باشد که شامل انواع ویتامین ها است. این مکمل برای همه افراد قابل استفاده می باشد. البته خانم های باردار یا شیرده برای استفاده از مکمل غذایی مگنیفورت باید با پزشک خود مشورت کنند. به دلیل این که هیچگونه ترکیبات مضری در این مکمل دارویی وجود ندارد بنابراین عوارضی نیز به همراه نخواهد داشت.

یکی از بهترین مکمل های غذائی که معمولاً برای جبران کمبود ویتامین های B1، B6، D3، K2 و همینطور منیزیوم مورد استفاده قرار می گیرد کپسول مگنیفورت یوروویتال است. علاوه بر آن این کپسول یک مکمل بسیار عالی برای داشتن سیستم عصبی، استخوان ها و عضلات سالم است. در این مطلب قصد داریم اطلاعات کاملی در مورد کپسول مگنیفورت در اختیار شما دوستان عزیز قرار دهیم با ما همراه باشید.

با کپسول مگنیفورت بیشتر آشنا شویم : 

شاید این سوال برای شما ایجاد شود که کپسول مگنیفورت برای چه چیزی خوب است؟ یا این که چه عوارض و فوایدی به همراه دارد؟ اگر برای مصرف این مکمل غذایی با چنین سوالاتی روبرو شده اید پس بهتر است با ما همراه باشید تا به سوالات شما پاسخ دهیم.

به طور کلی کپسول مگنیفورت برای سلامتی و همینطور بهبود عضلات و عملکرد اعصاب بسیار مناسب می باشد. همچنین با افزایش توده استخوانی و استحکام آن ها از ایجاد دردهای عضلات و مفاصل جلوگیری خواهد کرد. علاوه بر آن این مکمل غذایی در تنظیم قند خون، فشارخون و همینطور ضربان قلب نیز بسیار فوق العاده عمل می کند. استفاده از این مکمل موجب کاهش سردرد و حملات میگرنی نیز می شود یا اینکه دردهای ناشی از بیماری های سیستم اعصاب و یبوست را نیز کاهش می دهد.

در یک تعریف کلی می ‌توان گفت کپسول مگنیفورت که دارای ترکیباتی مانند ویتامین های مختلف به همراه منیزیوم است یک مکمل غذایی مناسب برای همه افراد جامعه به شمار می رود. این کپسول بر روی عملکردهای بیولوژیکی بدن و همچنین فرایندهای طبیعی نقش اساسی خواهد داشت. از دیگر وظایف آن می ‌توان به تولید اسیدهای نوکلئیک، تولید انرژی سلولی و همچنین پروتئین ها اشاره نمود که بر عهده منیزیم می باشد. به طور کلی شما می توانید با مصرف این مکمل تمامی نیازهای بدن خود را رفع کنید.

 

ویژگی های کپسول مگنیفورت : 

 

1- کپسول مگنیفورت می باشد که نقش بسیار اساسی در بهبود متابولیسم طبیعی بدن دارو، همچنین از کاهش وزن و بی اشتهایی نیز جلوگیری خواهند کرد و به دلیل این که این کپسول باعث می گردد اشتهای شخص بهبود یابد فرد می تواند غذای روزانه مناسبی را میل کند پس از کاهش وزن جلوگیری خواهد کرد.

2- از مهم ترین ویژگی ‌های این مکمل غذایی می ‌توان به تنظیم قند خون، فشارخون و ضربان قلب اشاره کرد.

3- همچنین استفاده از این مکمل غذایی باعث می گردد تا تعداد دفعات و شدت انقباضات عضلانی دردناک کاهش پیدا کند.

4- از دیگر ویژگی های آن می توان به تامین سلامت و بهبود عملکرد اعصاب و عضلات اشاره نمود.

5- همچنین شما می توانید برای کاهش یا پیشگیری از حملات میگرنی و سردرد از این محصول فوق العاده استفاده کنید..

۶- به طور کلی استفاده از کپسول مگنیفورت ‏باعث پیشگیری و بهبود دردهای نوروپاتیک می گردد.

۷- علاوه بر آن بسیاری از افراد برای افزایش توده و استحکام استخوان ها از این محصول استفاده می کنند.

۸- همچنین شما می توانید برای کاهش علائم مسمومیت الکلی و بهبود کرامپ های عضلانی از کپسول مگنیفورت استفاده کنید.

 

نکاتی درباره استفاده از کپسول مگنیفورت : 

 

  • توجه داشته باشید که کپسول مگنیفورت را دور از نور مستقیم خورشید قرار دهید.
  • همچنین این محصول باید در محل خشک و در دمای ۲۵ درجه سانتی گراد نگهداری گردد.
  • از قرار دادن این مکمل غذایی در دسترس کودکان یا اطفال به شدت بپرهیزید.

علاوه بر آن بهتر است بدانید که هر کپسول مگنیفورت دارای املاح معدنی و ویتامین های مختلف می باشد پس هیچ گونه خطری برای شما به همراه نخواهد داشت و هیچ نوع ترکیب مضری در آن وجود ندارد. اما مصرف بیش از اندازه و تداخل دارویی ممکن است باعث ایجاد عوارضی برای بیمار گردد.

 

  • مصرف بیش از اندازه:

 

همه ما می‌ دانیم که مواد معدنی و ویتامین ها برای بدن ضروری و مهم هستند. اما از طرف دیگر مصرف بیش از اندازه این مواد می ‌تواند مشکلات و عوارضی را برای بدن ایجاد کند.  برای مثال در کپسول مگنیفورت ویتامین B6 به اندازه مورد نیاز برای مصرف روزانه وجود دارد. پس اگر بیش از اندازه این ویتامین دریافت شود باعث ایجاد عوارض عصبی می گردد مثلا فرد دچار اختلال در راه رفتن، بی خوابی یا ضعف خواهد شد.

 

  • تداخل دارویی:

 

زمانی که از مکمل های غذایی استفاده می کنید نباید از داروهای دیگر به صورت خودسرانه استفاده نمایید و حتماً قبل از مصرف این مکمل با پزشک خود مشورت نمایید. زیرا احتمال دارد که مصرف این مکمل با دیگر داروها باعث ایجاد تداخل دارویی گردد و در نهایت فرد را با عوارض و مشکلات خطرناکی روبرو کند. بنابراین برای جلوگیری از بروز این مشکلات ناخوشایند بهتر است قبل از استفاده از کپسول مگنیفورت ‏یوروویتال حتماً با پزشک خود مشورت نمایید.

 

شیوه مصرف : 

 

شما می توانید روزانه یک یا دو عدد کپسول مگنیفورت را بعد از غذا میل نمایید. البته توجه داشته باشید که دوران بارداری یکی از حساس ترین دوران زندگی خانم ها به شمار می ‌رود. بنابراین باید در انتخاب مکمل ها و نوع تغذیه حساسیت بسیار زیادی داشته باشید. همچنین نباید هیچ یک از مکمل‌ ها یا داروها را به صورت خودسرانه و بدون تجویز پزشک مصرف نمایید. البته بهتر است بدانید که برای مصرف کپسول مگنیفورت در دوران بارداری عوارض گزارش نشده است. اما به هر حال در دوران شیردهی و بارداری برای مصرف این مکمل حتما با پزشک مشورت نمایید.

 

ترکیبات : 

 

از جمله موثرترین ترکیبات کپسول مگنیفورت می ‌توان به موارد زیر اشاره نمود

 

  • منیزیم:

 

منیزیم را می توان یکی از ضروری ترین ماده های معدنی برای بدن دانست که عملکردهای بیولوژیکی بسیار وسیعی در بدن ما دارند. همچنین حدود ۶۰ درصد از منیزیم دریافتی بدن در استخوان ها جای گرفته است و این ماده در بیش از ۳۰۰ واکنش متابولیک اثرگذار است. همچنین در انجام فرآیندهای بیولوژیکی اصلی بدن تاثیرگذار است. علاوه بر آن مشکلاتی مانند تهوع و استفراغ، اسهال، کاهش اشتها، اسپاسم عمومی عضلات، کاهش ضربان قلب، تشنج، کمبود پتاسیم، از دست دادن هماهنگی بین ارگان‌های مختلف بدن، کمبود کلسیم، افزایش فشار خون، کرامپ های عضلانی و… از نشانه های کمبود منیزیم هستند.

 

  • ویتامین B1 

 

ویتامین B1 از جمله ویتامین های محلول در آب است که نقش بسیار عالی در عملکرد سیستم عصبی دارد. مهم ترین منابع ویتامین B1 را می ‌توان دانه های غلات کامل، مخمرها و جگر دانست‌‌. همچنین علائمی مانند کاهش وزن علائم قلبی و عصبی از نشانه ‌های کمبود این ویتامین به شمار می روند. در کل کمبود این ویتامین موجب می گردد که علائمی مانند کرامپ عضلات ساق پا، احساس گزگز در انگشتان پا و سختی بلند شدن از زمین در فرد دیده شود. شما می‌توانید با مصرف کپسول مگنیفورت ویتامین B1 مورد نیاز بدن را تامین کرده و از بروز این مشکلات جلوگیری نمایید.

 

  • ویتامین B6: 

 

ویتامین B6 نیز از دیگر ویتامین های محلول در آب است که یکی از مهم ترین ترکیبات کپسول مگنیفورت به شمار می ‌رود. معمولاً این ویتامین در غلات کامل فرآوری نشده، گوشت و سبزیجات وجود دارد. ویتامین B6 را می توان یکی از ضروری ترین کوفاکتور ها برای واکنش های متابولیک بدن دانست.

 

  • ویتامین D3: 

 

ویتامین D3 از جمله ویتامین های است که باعث جذب کلسیم از روده ها شده و همچنین میزان فسفر و کلسیم خون را نیز تنظیم می‌ کند. اما متاسفانه اغلب مردم رژیم های غذایی که دارند که حاوی میزان کمی از این ویتامین می باشد و باعث برطرف شدن میزان نیاز بدن آن ها نمی گردد. بنابراین بهتر است از مکمل های غذایی همچون کپسول مگنیفورت استفاده کنند که باعث تامین این ویتامین می گردد.

 

  • ویتامین K2: 

 

ویتامین K2 را می‌ توان یک منبع طبیعی دانست که باعث فعال کردن پروتئین های خاصی در بدن می گردد. همچنین بر روی افزایش تراکم استخوان ها، حفظ هموستاز خون، جلوگیری از رسوب کلسیم در عروق و…  نیز تاثیر گذار است. این ویتامین نیز از جمله ویتامین های موجود در کپسول مگنیفورت می ‌باشد که برای بدن ضروری است.

 

نتیجه گیری : 

 

به طور کلی می ‌توان گفت که کپسول مگنیفورت یکی از بهترین مکمل های غذایی می باشد که برای عموم مردم مورد استفاده قرار می گیرد. این کپسول دارای منیزیم دریایی و ویتامین های مختلف می باشد که بر روی سیستم عصبی فرد تاثیر گذاشته و باعث بهبود عضلات و استخوان ها نیز می گردد. در نتیجه شما می توانید با استفاده از این مکمل فوق العاده بدنی سالم داشته باشید.

 

پرینامکس برست فیدینگ مخصوص دوران شیردهی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *