سلامت

برای عضله سازی و بهبود تناسب اندام چه ویتامین هایی باید مصرف کنم؟

ساخت توده عضلانی و تناسب اندام هدف هر کسی است که در رویای تناسب اندام است. تناسب اندام نه تنها برای سلامت قلب و عروق عالی است، بلکه ورزش به کاهش وزن کمک می کند. متأسفانه، رژیم غذایی نامناسب و مصرف مکمل ها می تواند بیشتر کار را خنثی کند. ویتامین ها و مواد معدنی برای سلامت عضلات ضروری هستند. مطمئن شوید که این ویتامین ها، به ویژه، بخشی از اهداف تناسب اندام هستند.

ویتامین B12 خود را تقویت کنید

ویتامین B12 در صدها فرآیند کوچک اما ضروری در بدن نقش دارد. B12 محلول در آب به ساخت DNA، سلول های عصبی، سلول های خونی و موارد دیگر کمک می کند. این ویتامین می تواند از چند جهت کمک کند. اول، مکمل نقش کلیدی در تولید انرژی ایفا می کند، که می تواند به تناسب اندام کلی کمک کند. B12 همچنین به متابولیسم پروتئین کمک می کند که مستقیماً وارد عضلات می شود. دریافت مقدار مناسب B12 می تواند اهداف تناسب اندام هر کسی را افزایش دهد.

مقدار زیادی بیوتین دریافت کنید
بیوتین همچنین یکی از ویتامین های B کمپلکس است و برای بسیاری از عملکردهای بدن ضروری است. این ویتامین برای مو و پوست محبوب است. با این حال، یکی از عملکردهای اولیه بیوتین تبدیل غذا به انرژی است که می تواند به سطح تناسب اندام کمک کند. علاوه بر این، ماهیچه ها از سنتز پروتئین اضافه شده بهره مند خواهند شد. بیوتین در گوشت، تخم مرغ، آجیل و برخی محصولات لبنی وجود دارد اما می توان آن را به عنوان مکمل نیز مصرف کرد.

ویتامین B3

نیاسین یا ویتامین B3 یکی دیگر از ویتامین های گروه B با قدرت تقویت عضلات است. این ویتامین در میان بدنسازان برای افزایش عروق ماهیچه ای و تولید تستوسترون محبوب است. B3 نه تنها به رشد عضلات کمک می کند، بلکه به ترمیم، بازیابی و بهبود متابولیسم عضلات کمک می کند. یک مکمل B3 یا ویتامین B کمپلکس مصرف کنید تا تمام ویتامین‌های ضروری B را یکجا دریافت کنید.

پیشنهاد ما : شربت کیندر مولتی ویتامین یوروویتال

  • مهم ترین ماده بسیار مغذی از نوع شربت و از گروه تقویت و رشد کودکان و هم چنین مورد استفاده برای عموم افراد اعم از زنان و مردان؛
  • مهم ترین مکمل مورد استفاده در زمینه کمک به بهبود و تقویت در سیستم ایمنی و نیز سیستم عصبی بدن افراد و پیشگیری از هر گونه عوارض و اختلال در آن ها؛
  • مهم ترین مکمل مورد استفاده در زمینه کمک به بهبود تمرکز، حافظه، تعادل در کاهش استرس و اضطراب های وارد شده به بدن؛
  • مکملی بسیار مغذی و با دارا بودن خاصیت آنتی اکسیدانی و کمک به افزایش در قدرت ذهنی و حفظ سلامت عمومی بدن افراد؛

ویتامین C 

مکمل ویتامین C قبل یا بعد از ورزش می تواند برای نتایج شگفت انگیز باشد. ویتامین C برای رشد سلولی و رشد بافت حیاتی است. این بدان معناست که افراد باید اثرات آن را در رشد عضلات ببینند. و با افزایش سن، ویتامین C ممکن است حتی برای رشد عضلانی حیاتی تر باشد. افراد بالای 50 سال، به ویژه مردان، با مصرف مکمل ویتامین C، توده عضلانی بیشتری را حفظ می کنند.

پیشنهاد ما : قرص جوشان ویتامین C 1000 با طعم کولا اوژن دارو

کمک به درمان سرماخوردگی و آنفولانزا
کمک به سلامت سیستم ایمنی بدن
کمک به تامین ویتامین C
با طعم کولا
کمک به جذب آهن
سلامت پوست

ویتامین D دریافت کنید

که به عنوان ویتامین آفتاب شناخته می شود، بدن در پاسخ به قرار گرفتن در معرض نور خورشید ویتامین D تولید می کند. ویتامین D برای طیف وسیعی از عملکردها مانند سلامت استخوان، سلامت مغز و جذب مواد معدنی مانند کلسیم و فسفر مهم است. با کمال تعجب، ویتامین D می تواند برای رشد عضلات معجزه کند. تحقیقات نشان می دهد که افرادی که دارای سطوح بالای ویتامین D هستند، توده عضلانی بدون چربی را افزایش می دهند. کاندیدهای این مطالعات همچنین عملکرد عضلانی برتری را نشان دادند. حدود 20-30 دقیقه نور مستقیم خورشید در روز برای تامین روزانه کافی است. اگر این امکان پذیر نیست، مکمل ویتامین D را امتحان کنید.

پیشنهاد ما :  زینک پلاس و ویتامین دی 1000 آنتی ایجینگ

  • مهم ترین محصول مکملی بسیار مناسب از نوع سافت ژل و از گروه روی (زینک) و هم چنین مورد استفاده برای عموم افراد اعم از زنان و مردان؛
  • محصولی بسیار مقوی و مهم در جهت کمک به بهبود و تقویت در سیستم ایمنی بدن افراد و بهبود در عملکرد آن و پیشگیری کننده از هر گونه عوارض و اختلالات در آن از قبیل انواع بیماری ها؛
  • مهم ترین مکمل مورد استفاده در جهت کمک به بهبود افسردگی و اضطراب های ناشی از تابش کم نور خورشید در فصل زمستان؛
  • مهم ترین مکمل مورد استفاده در جهت کمک به پیشگیری از ریزش و سفید شدن موهای افراد و هم چنین نازک شدن تار آن ها؛
  • محصولی بسیار مؤثر و مفید در راستای کمک به بهبود و رفع اختلالات موجود در حواس بویایی و چشایی افراد؛
  • مهم ترین مکمل مورد استفاده افراد در جهت کمک به بهبود و حفظ سلامت پوست، مو و ناخن های افراد؛

ورزش نیمی از کار است
این ویتامین ها می توانند به افزایش و حفظ توده عضلانی همراه با رژیم مناسب تناسب اندام کمک کنند. بهتر از همه، اینها را می توان در غذاهای سالم مانند گوشت بدون چربی، میوه ها و سبزیجات یافت. مکمل ها نیز مفید هستند و باعث تقویت بیشتر می شوند. قبل از مصرف هر گونه مکمل یا امتحان کردن روال های تناسب اندام جدید، حتما با پزشک یا داروساز صحبت کنید.

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *