سلامت

تفاوت اسپری کلداماریس قرمز با آبی

آیا درباره تفاوت اسپری کلداماریس قرمز و کلداماریس آبی اطلاعاتی دارید؟ اسپری کلداماریس آبی جهت مرطوب نگهداشتن مخاط بینی و کلداماریس قرمز جهت مرطوب نگهداشتن فضای دهان است. 

توضیحاتی درباره تفاوت اسپری کلداماریس قرمز و آبی

 اسپری کلداماریس قرمز یک اسپری فوق العاده موثر جهت جلوگیری از بروز خشکی دهان است. خاصیت ضد باکتریایی و ضد ویروسی ترکیبات موجود در اسپری، از گسترش انواع عفونت ویروسی در دهان و گلو جلوگیری می کند. اسپری دهانی کلداماریس با مرطوب نگهداشتن داخل دهان، گلو و غشای مخاطی موجب بهبود علائم بیماری های تنفسی و خشکی دهان و گلو می گردد.

اسپری های کلداماریس قرمز و کلداماریس آبی برای استفاده در فصول سرد سال و یا قرار گرفتن در هوای آلوده بسیار مناسب هستند. اسپری کلداماریس آبی موجب مرطوب نگهداشتن مخاط بینی و جلوگیری از بروز خشکی مخاط می گردد. مصرف این اسپری از بروز بسیاری از بیماری های تنفسی به ویژه سرماخوردگی جلوگیری می کند. این اسپری با خاصیت ضد باکتری و ضد ویروسی خود موجب نابودی عوامل بیماریزا در مخاط بینی می شود.

اسپری کلداماریس قرمز

اسپری دهانی کلداماریس قرمز دارای ترکیب دریایی کاراژلوز  می باشد. این ترکیب از جلبک قرمز دریایی گرفته شده است. کاراژلوز موجب از بین رفتن ویروس های سرماخوردگی می گردد. مصرف این اسپری برای تمام افراد بالاتر از یک سال مناسب است.

مصرف اسپری دهانی کلداماریس قرمز موجب بهبود علائم بیماری های تنفسی می شود. این اسپری با مرطوب کردن دهان و گلو، از ورود عوامل بیماریزا به بدن و ایجاد بیماری های تنفسی جلوگیری می کند. در زمان ابتلا به بیماری سرماخوردگی و یا بیماری تب یونجه مصرف این اسپری باعث بهبود علائم بیماری می شود.

فواید اسپری دهانی کلداماریس

  • جلوگیری از ابتلا به انواع مختلف عفونت ویروسی مرتبط با سیستم تنفسی
  • کاهش ابتلا به سرماخوردگی
  • جلوگیری از ایجاد خشکی دهان و گلو
  • جلوگیری از بروز مشکلات به دلیل خشکی و تحریک گلو
  • موثر در درمان سریعتر بیماریهای ویروسی سیستم تنفسی فوقانی
  • موثر در پاکسازی دستگاه تنفسی افراد معتاد به سیگار

اسپری کلداماریس آبی

اسپری کلداماریس آبی یا اسپری بینی کلداماریس دارای ترکیب ضد میکروبی فوق العاده موثر مشتق از جلبک قرمز دریایی می باشد. وجود این ترکیب موجب جلوگیری از انتشار میکروب های ایجاد کننده بیماری سرماخوردگی در سیستم تنفسی می شود.

اسپری کلداماریس آبی باعث مرطوب نگهداشتن مخاط بینی شده، در نتیجه عوامل بیماریزا اعم از انواع ویروس، باکتری و آلودگی ها در داخل مخاط بینی به دام افتاده و با ترکیبات موثر موجود در اسپری از بین می روند.

مصرف اسپری کلداماریس آبی برای پیشگیری از ابتلا به سرماخوردگی بسیار موثر است.  اگر به بیماری سرماخوردگی مبتلا هستید، می توانید از این اسپری برای کاهش علائم بیماری و کوتاه کردن دوره نقاهت بیماری استفاده کنید.

مصرف کلدارماریس آبی برای تمام افراد بالاتر از یک سال توصیه می شود. قرار گرفتن در محیط های شلوغ  با رطوبت کم، قرار گرفتن در ترافیک شهری و استنشاق هوای آلوده، قرار گرفتن در محیط های بسته گرم و دارای دستگاه های تهویه و یا ماندن در داخل ماشین، قطار و هواپیما موجب بروز خشکی و التهاب مخاط بینی و دهان می گردد.

آلودگی هوا و رطوبت کم هوا موجب بروز خشکی مخاط بینی و دهان می شود. مخاط بینی و دهان  در صورتی عملکرد صحیحی جهت به دام انداختن انواع میکروب ها و آلودگی ها را انجام می دهند که دارای رطوبت کافی باشند. در غیر این صورت عوامل بیماریزا خیلی راحت از مخاط و مجاری تنفسی گذشته و موجب بروز بیماری های سیستم تنفسی می شوند.

فواید استفاده از اسپری بینی

  • جلوگیری از خشکی مخاط بینی
  • جلوگیری از بروز عفونت های ویروسی در مجاری تنفسی
  • جلوگیری از ابتلا به سرماخوردگی
  • درمان سریعتر بیماری سرماخوردگی
  • جلوگیری از مشکلات و ناراحتی های تنفسی در افراد مبتلا به رینیت حاد، سندروم سیکا بعد از انجام رادیوتراپی و درمان سینوزیت حاد
  • بهبود خشکی مخاط بینی بعد از عمل بینی

 

تاثیر اسپری کلداماریس بینی جهت جلوگیری از ابتلا به بیماری سرماخوردگی

استفاده از اسپری کلداماریس آبی موجب افزایش رطوبت مخاط بینی و جلوگیری از نفوذ ویروس ها و میکروب ها به داخل مجاری تنفسی می شود. علاوه بر این کاراژلوز مشتق شده از جلبک قرمز دریایی موجود در اسپری باعث جلوگیری از رشد و تکثیر ویروس های سرماخوردگی می شوند.

بعد از استفاده از اسپری کلداماریس آبی و مرطوب شدن مخاط بینی، کاراژلوزموجود در ترکیب اسپری، باعث تشکیل یک لایه غشاء بر روی مخاط بینی می شود. این لایه مانند یک سد، مانع ورود عوامل بیماریزا اعم از ویروس ها، باکتری ها و آلاینده ها به داخل مجاری تنفسی می گردد. این لایه غشاء جذب نمی شود و برای مدت طولانی موجب حفظ رطوبت مخاط بینی می گردد.

لایه غشاء تشکیل شده توسط اسپری بینی کلداماریس به  عملکرد طبیعی پرزهای مخاط بینی آسیب نمی رساند و از رشد و تکثیر ویروس ها جلوگیری می کند. این اسپری بدون مواد نگهدارنده و کاملا ایمن است.

کلداماریس آبی دارای محلول بی رنگ، شفاف، بی بو و فاقد مواد نگهدارنده است و مناسب استفاده تمام سنین به جز کودکان زیر یک سال می باشد. برای رعایت صحیح بهداشت و جلوگیری از انتقال ویروس های سرماخوردگی هر فرد یک اسپری مخصوص به خود داشته باشد.

طریقه استفاده از اسپری کلداماریس

برای استفاده از اسپری کلداماریس قرمز و یا آبی، ابتدا درپوش محافظ اسپری را بردارید. سپس چند بار خارج از بینی و یا دهان از محصول اسپری کنید تا محلول داخل محصول، به صورت یکنواخت اسپری شود. اگر پمپ اسپری دچار مشکل شد، اسپری را به صورت عمودی نگهدارید و چند بار اسپری کنید.

برای پیشگیری از ابتلا به بیماری سرماخوردگی در هر روز 3 بار از اسپری بینی استفاده کنید. در هر بار استفاده، یک پاف از محلول را در هر سوراخ بینی اسپری کنید. اگر مبتلا به سرماخوردگی شدید، تعداد پافها و تعداد دفعات مصرف را افزایش دهید.

اسپری های کلداماریس و کرونا

ترکیب کاراژلوز موجود در اسپری های کلداماریس موجب ایجاد یک لایه غشاء بر روی مخاط می شود. در نتیجه ویروس کووید 19 عامل ایجاد کننده بیماری کرونا، که قصد ورود به بدن از طریق بینی و یا دهان را دارد، در دام این لایه غشایی افتاده و از بین می رود. این لایه مانند یک سد فیزیکی از بدن در برابر عفونت های ویروسی کرونا و رشد و تکثیر ویروس ها جلوگیری می کند.

کلام آخر

اسپری کلداماریس قرمز یا اسپری دهانی کلداماریس موجب بهبود علائم بیماری سرماخوردگی و جلوگیری از برزو بیماری های تنفسی می گردد. اسپری کلداماریس آبی یا اسپری بینی کلداماریس موجب کاهش علائم بیماری های ناشی از خشکی و التهاب مخاط بینی می شود. اسپری بینی موجب درمان علائم عفونت های ویروسی مربوط به سیستم تنفسی می گردد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *