سلامت

مکمل بدنسازی و افزایش وزن

مکمل بدنسازی چیست و استفاده از آن چه کمکی به افزایش در میزان وزن افراد می تواند داشته باشد؟

توضیحاتی درباره مکمل بدنسازی  

مکمل بدنسازی را می توان از جمله محصولات و فراورده هایی در نظر گرفت که افراد با استفاده از آن ها می توانند به بهبود و افزایش در تراکم و حجم عضلات خود کمک و منجر به بازسازی عضلات و افزایش توده های عضلانی شوند. باید بیان کرد که مکمل های بسیار زیادی برای کمک به حمایت از رشد عضلانی در صورت همراه شدن با تمرین مقاومتی و یک رژیم غذایی کامل وجود دارد که از جمله این مکمل ها می توان به مکمل های حاوی کراتین و پروتئین اشاره کرد.

بسیاری از افراد به انجام فعالیت های ورزشی می پردازند و یکی از مهم ترین فواید ورزش کردن این است که می توانند با استفاده از این کار به افزایش در عضله و قدرت کمک کنند و هم چنین داشتن مقدار عضله سالم می تواند به فرد این امکان را بدهد که بهترین عملکرد را در طول ورزش و زندگی روزمره داشته باشد. افراد برای کمک به افزایش در میزان وزن خود باید سعی کنند که از کالری بیش تری نسبت به آن چه را که می سوزانند مصرف کنند، علاوه بر این باید پروتئین بیش تری را نسبت به آن چه تجزیه می کنند مصرف نمایند و هم چنین یک برنامه تمرینی که برای افزایش در تراکم و حجم عضلات می تواند بسیار مناسب و مهم باشد انتخاب کنند.

افراد باید در جریان باشند با استفاده از مکمل بدنسازی می توانند به هدف خود نزدیک تر شوند و در ادامه به چند نمونه از مکمل های قابل استفاده برای افراد در زمینه کمک به افزایش وزن پرداخته می شود.

کراتین مولکولی می باشد که به طور طبیعی در بدن فرد تولید می شود و انرژی را برای ماهیچه ها و سایر بافت های بدن و عضلات تأمین می کند. بنابراین، افراد می توانند با استفاده از این مکمل بدنسازی، به عنوان یک مکمل غذایی، محتوای کراتین عضلات را تا 40 % فراتر از سطح طبیعی آن افزایش دهند و این باعث می شود که روی سلول های عضلانی و هم چنین عملکرد ورزشی افراد تأثیرگذار باشد و باعث افزایش عضله و به دنبال آن افزایش وزن فرد شود و در واقع، تعداد تحقیقات انجام شده زیادی نشان می دهند که کراتین قدرت عضلانی را بهبود می بخشد.

علاوه بر این، افراد باید در جریان باشند که استفاده از مکمل بدنسازی کراتین می تواند محتوای آب را در سلول های عضلانی فرد افزایش دهد و این ممکن است که منجر شود سلول های عضلانی فرد کمی متورم شوند و سیگنال هایی را برای رشد عضلانی تولید کنند. هم چنین باید بیان کرد که مکمل موردنظر هم چنین می تواند سطح هورمون های دخیل در رشد عضلانی را افزایش دهد.

یکی دیگر از مکمل بدنسازی، مکمل پروتئینی می باشد و افراد باید در جریان باشند که دریافت پروتئین کافی برای عضله سازی بسیار مهم است و به طور خاص، برای به دست آوردن عضله باید افراد پروتئین بیش تری نسبت به آن چه بدن از طریق فرآیندهای طبیعی تجزیه می کند مصرف کنند.

افراد باید در جریان باشند که مکمل های پروتئینی بسیار مختلفی در دسترس می باشد اما محبوب ترین آن ها پروتئین وی، کازئین و هم چنین سویا می باشد و سایر مکمل ها، حاوی پروتئین جدا شده از تخم مرغ، نخود فرنگی، برنج و دانه های کنف می باشند.

مکمل بدنسازی برای افزایش وزن مکمل هایی می باشند که به راحتی به فرد کمک می کنند تا کالری و پروتئین بیش تری دریافت کند و آن ها به طور معمول توسط افرادی استفاده می شوند که برای به دست آوردن عضله تلاش می کنند، حتی زمانی که مقادیر زیادی کالری مصرف می کنند و وزنه ها را بلند می کنند. باید بیان کرد که اگرچه محتوای کالری مکمل های افزایش وزن متفاوت می باشد، اما برای برخی از مکمل های افزایش دهنده وزن غیر معمول نیست که بیش از 1000 کالری در هر وعده داشته باشند. بسیاری از افراد ممکن است فکر کنند که این کالری ها از پروتئین به دست می آیند چرا که برای عضله سازی بسیار مهم است. با این حال، بیش تر کالری ها، در واقع از کربوهیدرات ها به دست می آیند. افراد باید در جریان باشند که در این مکمل های پر کالری، معمولاً 75 تا 300 گرم کربوهیدرات، 20 تا 60 گرم پروتئین و هم چنین 0 تا 15 گرم چربی در هر وعده وجود دارد.

در حالی که این نوع مکمل بدنسازی می توانند به فرد کمک کنند تا کالری بیش تری را مصرف کند، بنابراین، افراد باید در جریان باشند که هیچ جادویی در مورد مکمل های افزایش وزن وجود ندارد. برای به دست آوردن عضله و افزایش در تراکم و حجم آن ها، افراد بهتر است که کالری و هم چنین پروتئین کافی را مصرف کنند و به انچام فعالیت های ورزشی بپردازند. می توان استفاده از مکمل های کراتین و پروتئین را احتمالاً مؤثرترین گزینه ها برا افزایش عضله در نظر گرفت و هم چنین باید همواره این قضیه را در نظر گرفت که در صورتی که افراد برای افزایش در وزن خود به دنبال استفاده از مکمل بدنسازی می باشند، باید با مربی و یا پزشک خود در این زمینه مشورت کنند تا به آن ها مناسب ترین و هم چنین مفیدترین محصول را معرفی کند و آن ها بتوانند با استفاده از آن به هدف خود در این زمینه دست یابند. هم چنین می توان بیان کرد که استفاده از مکمل بدنسازی گینر برای افزایش وزن بسیار مؤثر و مفید می باشد.

کلام آخر

افرادی که با هدف افزایش وزن به انجام فعالیت های ورزشی می پردازند باید در نظر داشته باشند که استفاده از مکمل بدنسازی در این زمینه می تواند بسیار مؤثر باشد و از جمله مهم ترین آن ها می توان به مکمل های پروتئین، کراتین، گینر و مکمل های تقویت کننده ورزشی اشاره کرد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *