سلامت

چه روش هایی باعث کاهش چربی دور پهلوها می شود

امروزه بسیاری از افراد به خاطر استفاده از رژیم غذایی نامناسب و از طرفی دیگر عدم انجام ورزش و نداشتن تحرک جسمانی و بدنی و سایر عوامل دیگر، به جمع شدن چربی ها در شکم و دور پهلوهای خود کمک کرده و این کار، باعث از دست دادن اندام طبیعی آن ها می شود. با این حال، افراد باید از روش هایی برای کاهش این میزان چربی ها استفاده کنند که در متن زیر به آن ها اشاره شده است.

چه روش هایی باعث کاهش چربی دور پهلوها می شود

امروزه یکی از مهم ترین معضلاتی که اکثر افراد به ویژه خانم ها با آن رو به رو هستند و به دنبال راهکارهایی برای مقابله با آن ها می باشند، چربی موجود در دور پهلوهای آن ها می باشد. چربی های پهلو زیر پوستی و دقیقاً زیر پوست فرد قرار گرفته اند. طبق تحقیقات صورت گرفته چربی دور پهلوها در خانم ها بیشتر از آقایان می باشد، یکی از دلایل آن را مربوط به زمان بارداری مادر و محافظت از جنین می دانند. متأسفانه آب کردن چربی های موجود در دور پهلوی افراد، بسیار سخت می باشد.

محققان نشان داده اند که اگر اندازه دور کمر خانم ها بیشتر از 89 سانتی متر و دور کمر آقایان بیشتر از 102 سانتی متر باشد، فرد دارای چربی دور پهلوها می باشد که بسیار چربی خطرناکی بوده و منجر به احاطه ترکیب های ترشحی و ارگان های داخلی بدن می شوند و می تواند منجر به ایجاد عوارض فراوانی در فرد از قبیل ابتلا به بیماری های قلبی شود.

حال افراد مهم ترین کاری که باید برای از بین بردن چربی های  دور پهلو انجام دهند، به خاطر زیر پوستی بودن آن ها، باید هم به فعالیت های ورزشی بپردازند و در کنار آن نیز از رژیم غذایی بسیار سالمی نیز استفاده کنند.

– مهم ترین اقدامی که افراد برای کاهش دادن چربی های موجود در دور پهلوها باید انجام دهند این است که میزان کالری مصرفی خود را کاهش داده و فرد باید میزان مصرف کالری روزانه خود را به 500 کالری محدود کند. با انجام این کار، علاوه بر این که کل چربی های موجود در بدن فرد کاهش پیدا می کند، منجر به کاهش وزن فرد شده و این عامل هم چنین عاملی بسیار مؤثر در کاهش چربی های موجود در دور پهلوها نیز می باشد.

– یکی دیگر از روش های مؤثر این است که افراد در هر وعده غذایی به اندازه غذا مصرف کنند. به گونه ای که با در نظر گرفتن یک وعده غذایی سالم، می توانند از افزایش میزان کالری ها در بدن خود جلوگیری کنند و این عاملی مؤثر برای کاهش چربی ها به ویژه چربی های زیر پوستی موجود در دور پهلوها می باشد. بهترین کاری که افراد در این جا باید انجام دهند این است که با استفاده از یک ترازوی آشپزخانه میزان کالری موجود در هر وعده غذایی و یا میان وعده خود را کنترل کنند تا بدین روش بر میزان کالری مصرفی خود نظارت کامل داشته باشند و میزان آن از حد نرمال خود بالاتر نرود.

– روش مؤثر دیگر این است که فرد برای مقابله با چربی دور پهلوها، باید از مصرف مایعات پر کالری خودداری کند. مصرف انواع نوشیدنی هایی از قبیل نوشابه ها، شیرهای پر چرب، آب میوه ها، کوکتل ها، الکل ها، چای شیرین، قهوه های پر شکر و نوشابه های انرژی زا و هات چاکلت می تواند میزان کالری موجود در بدن افراد را افزایش دهد. بنابراین، فرد باید به هنگام مصرف وعده های غذایی از نوشیدن نوشابه در کنار آن خودداری کند و از سایر مایعات مورد نظر نیز برای جلوگیری از افزایش میزان کالری و در نتیجه افزایش چربی های موجود در شکم و دور پهلوها خودداری کند. برخلاف مایعات ذکر شده، افراد باید برای کاهش چربی های دور پهلوها، مصرف مایعاتی از قبیل آب، آب های طعم دار شده، چای و قهوه های تلخ بدون کافئین را به روزی 8 لیوان برسانند. حال این که در افرادی که دارای رژیم می باشند ممکن است این میزان به 15 لیوان در روز برسد.

– فرد برای کاهش دادن میزان چربی ها در قسمت مورد نظر، باید میزان آمادگی جسمانی خود را بالا ببرد. بدین منظور که فرد باید همزمان که از رژیم غذایی برای کاهش وزن خود و آب کردن چربی های بدن خود استفاده می کند، از انواع فعالیت های جسمانی نیز استفاده کند. از جمله فعالیتی که فرد می تواند انجام دهد پیاده روی می باشد. فرد با انجام پیاده روی تند به طور معمول 20 دقیقه در روز، می تواند ضربان قلب خود را بالا برده و منجر به سوختن کالری های موجود در بدن شود. طبق نظر محققان از دیگر ورزش هایی که می تواند منجر به سوزاندن کالری شود می توان به بالا رفتن از پله ها به جای استفاده از آسانسور و انجام ورزش های نشسته جلوی تلویزیون و سایر فعالیت های دیگر اشاره کرد. وزنه برداری نیز یکی از مهم ترین ورزش های عضله سوزی می باشد که می تواند کمک های بسیار مؤثری به آب شدن چربی های دور پهلوها کند.

– لاغر کردن دور پهلوها با استفاده کردن از برخی از مواد خوراکی؛ از آن جایی که برخی از خوراکی ها از قبیل میوه ها و سبزی جات مقدار زیادی فیبر و آب دارند، زمانی که فرد آن ها را مصرف می کند، برای زمانی طولانی سیر می ماند و برخی از خوراکی های دیگر نیز از قبیل فلفل و دارچین به خاطر داشتن خاصیت چربی سوزی، سرعت سوخت و ساز موجود در بدن را بالا می برد. اگرچه به قطعیت نمی توان گفت که این خوراکی ها به تنهایی باعث لاغری و آب شدن چربی های دور پهلوهای فرد می شوند. یکی از خوراکی هایی که منجر به سیر شدن فرد می شود و این باعث می شود که فرد تا زمان ناهار دنبال غذاها و خوراکی های ناسالم نرود، استفاده از جو دو سر در وعده صبحانه می باشد که مصرف آن موجب می شود که فرد تا زمان ناهار، انرژی کافی را داشته باشد. استفاده از بادام نیز به خاطر دارا بودن چربی های سالم، منبعی از پروتئین می باشد که جلوی گرسنگی را می گیرد و باعث کاهش در وزن افراد و در نتیجه آب کردن چربی ها می شود.

– زمانی که فرد به دنبال کاهش چربی های موجود در پهلوهای خود می باشد، باید از مصرف کردن برخی از مواد غذایی از قبیل سیب زمینی های سرخ کرده و انواع فست فودها، چربی های اشباع شده، لبنیات کم چرب، آب میوه و نان سفید خودداری کند.

 

– افرادی که قصد کاهش میزان چربی های موجود در پهلوهای خود را دارند باید از حرکات ورزشی متناسب با عضلات شکم استفاده کنند چرا که با قوی بودن عضلات این بخش، فرد می تواند هر نوع حرکت ورزشی را انجام دهد و به راحتی می تواند به سوزاندن چربی ها کمک کند.

– افراد باید در جریان باشند که خواب شبانه خود را فراموش نکنند؛ از آن جایی که با افزایش میزان بیداری در شب، منجر به افزایش میزان اشتهای فرد می شود، بنابراین فرد باید در جریان باشد که قبل از ساعت 11 شب بخوابد و از مصرف نوشیدنی هایی از قبیل قهوه و سایر مایعات دیگری که منجر به کاهش میزان خواب شبانه فرد می شود خودداری کند.

– فرد برای آب کردن چربی های دور پهلوهای خود باید از مصرف شیرینی جات و مواد قندی و افزودنی های شکر خودداری کند؛ یکی از مهم ترین راه هایی که افراد برای بهبود رژیم غذایی خود باید انجام دهند این است که از مصرف شکر خودداری کنند. چرا که استفاده بیش از حد آن می تواند منجر به افزایش میزان چربی در بدن به ویژه در ناحیه پهلوهای فرد شود. از آن جایی که اکثر غذاهای قندی نیز دارای کالری بسیار زیادی می باشند، بنابراین، کاهش میزان قند موجود در مواد غذایی می تواند کمک بسیار مؤثری در کاهش میزان چربی های موجود در بدن فرد کند.

– استفاده افراد از فیبر در رژیم غذایی شان؛ از آن جایی که فیبر مورد نظر در غذاهایی از قبیل لوبیا، نخود، آجیل و سایر میوه ها و سبزیجات وجود دارد، استفاده افراد از آن ها باعث می شود که فرد کاملاً سیر شده و زمانی طول بکشد که گرسنه شود که این امر منجر به کاهش کالری موجود در بدن فرد و به دنبال آن کاهش وزن خواهد شد.

– عدم استرس نیز می تواند راهی برای مقابله با چربی های دور پهلوهای فرد باشد؛ تحقیقات نشان داده اند که افزایش میزان استرس در فرد می تواند منجر به تولید هورمون کورتیزول شود که زمانی که فرد دارای استرس می باشد منجر به قرار گرفتن فرد در معرض هورمون کورتیزول می شود و این عامل منجر به ایجاد اختلالاتی از قبیل سردرد، اضطراب و مشکلات گوارشی و اضافه وزن می شود چرا که برخی از تحقیقات می گویند رابطه مستقیمی بین افزایش سطح کورتیزول و بالا رفتن وزن فرد وجود دارد. در این گونه مواقع فرد باید برای غلبه بر استرس موجود، از ورزش یوگا استفاده کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *